نوشته شده توسط : محمد
این روزها به منظور بالا رفتن امنیت محیط های مختلف از سیستم های دوربین مدار بسته استفاده می کنند . این دوربین ها در انواع مختلفی به بازار عرضه شده اند که هر کدام دارای کیفیت ها و مدل خهای مختلف هستند .شما بر اساس میزان نیازها و خواسته های خود می توانید از انواع انالوگ و دیجیتال ان در محیط مورد نظرتان استفاده نمایید.ذر زیر نیز مقاله ای را اماده کردیم و در سایت گذاشته ایم که در باره این موضوع اطلاعات مفید و جالبی را در اختسیار شما می گذارد:

 

دوربین مدار بسته شبکه و انالوگ دو نوع متفاوت از سیستم های مداربسته هستند که تفاوت های آنها معمولا برای مشتریان پیچیده است. در این مطلب به تفاوت های این دو سیستم و موارد کاربرد هر یک اشاره می کنیم.
سیستم مداربسته انالوگ

(برای اطلاعات مشروح این مقاله را بخوانید)
نوع بسیار رایج از دوربین های مداربسته است. این سیستم به صورت مختصر یک سیستم مداربسته ساده و ارزان برای کاربری های غیر حرفه است. در سیستم مداربسته انالوگ، سیگنال های تصویر دوربین های مداربسته به صورت انالوگ انتقال پیدا میکنند.
سیستم مداربسته شبکه

(برای اطلاعات مشروح این مقاله را بخوانید)
نوع حرفه ای تر از سیستم مداربسته است. این سیستم به صورت مختصر یک سیستم مداربسته با کیفیت و پرهزینه است. در سیستم مداربسته شبکه، اطلاعات تصویر از طریق پروتکل های شبکه انتقال پیدا میکنند.
مقایسه

قیمت: معمولا اولین تفاوتی که مشتریان متوجه آن خواهند شد تفاوت قیمت بسیار زیاد این دو سیستم است. دوربین های مداربسته شبکه معمولا بین دو تا سه برابر قیمت یک دوربین انالوگ را دارند. این بالاتر بودن قیمت اصلی ترین دلیل رواج سیستم های مداربسته انالوگ است.
کیفیت تصویر: دومین تفاوت مهم دو سیستم انالوگ و شبکه کیفیت تصویر دوربین های انهاست. از نظر کیفیت تصویر سیستم مداربسته انالوگ دارای محدودیت بسیار زیادی است. در دوربین های مداربسته انالوگ امکان دریافت و ضبط تصاویر با روزولشن بیش از حدود ۰٫۵ مگا پیکسل وجود ندارد. این بدین معناست که شما هرگز نمیتوانید در یک سیستم انالوگ کیفیت در حد مگا پیکسل داشته باشید. مقابل در دوربین مدار بسته تحت شبکه کیفیت تصویر هیچ محدودیت تصویری ندارد و دوربین های تا ۵مگا پیکسل به راحتی در دسترس هستند.


سادگی: سومین تفاوت دو سیستم انالوگ و شبکه است. در مقایسه با سیستم شبکه، سیستم انالوگ به مراتب در نصب و عیب یابی ساده تر است. این سادگی سبب شده مجریان سیستم های حفاظتی تمایل زیادی به استفاده از دوربین های انالوگ داشته باشند.
انعطاف پذیری: انعطاف پذیری به معنای امکان تغییر سیستم مداربسته پس از اجرای آن است. از این نظر سیستم های شبکه به مراتب قوی تر عمل می کنند. در یک سیستم شبکه شما می توانید پس از اجرا بسیاری از تجهیزات را به راحتی جابه جا یا تغییر دهید. در مقابل سیستم مداربسته انالوگ دارای انعطاف پذیری خیلی کمتری است و اجرای بسیاری از تغییرات در ان پس از اجرا غیر ممکن خواهد بود.
تعداد فریم: تعداد فریم تصویر چیزی است که معمولا در سیستم های دیجیتال به آن پرداخته می شود. از نظر تعداد فریم خروجی دوربین، تمامی دوربین های انالوگ دارای خروجی real-time هستند. در دوریبن های شبکه دوربین می تواند تعداد فریمی کمتر از ۲۵فریم داشته باشد. این نکته ای است که در زمان انتخاب دوربین مدار بسته باید به ان توجه کرد. معمولا در دوربین های با روزولشن بالا تعداد فریم دوربین کمتر خواهد بود.
کابل کشی و اجرا: اجرای و کابل کشی در این دو سیستم به طور کلی با هم در تفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که بسترهای انالوگ و شبکه هیچ گونه همخوانی با هم ندارند و در اجرا دارای تفاوت های زیادی هستند. به صورت کلی تکنولوژی اجرا در سیستم های شبکه به مراتب بالاتر است. در این سیستم ها شما میتوانید از طریق استفاده از فیبرنوری تمام محدودیت های طول کابل را حل کنید (فیبر نوری با استفاده از مبدل برای سیستم انالوگ نیز قابل استفاده است.)
قابلیت های نرم افزاری: سیستم شبکه به علت تکونولوژی بالاتر امکانات خارق العاده نرم افزاری برای شما ایجاد میکند. این امکانات به ویژه در کابردهای امنیتی کمک بسیار زیادی در را به اپراتورها میکند. در سیستم انالوگ قابلیت های نرم افزاری معمولا به مراتب پیش پا افتاده تر است.
کدام را انتخاب کنم؟

به صورت کلی سیستم مداربسته شبکه از بسیاری جهات بر سیستم انالوگ برتری دارد اما در مقابل اجرای آن برای شما هزینه برتر خواهد بود.
در صورتی که نیاز به یک نظارت عمومی و ساده در محل خود را دارید ما سیستم انالوگ را به شما توصیه می کنیم. اما اگر میخواهید برای سیستم خود بیشتر هزینه کنید و یک سیستم مداربسته حرفه ای داشته باشید حتما از سیستم مداربسته شبکه استفاده کنید.

 

نوشته شده توسط مهران در ساعت 10:22 | لینک  |  نظر بدهید


خوب رسیدم به خط پایان مقالات دوربین های مدار بسته . تا به امرزو راجبع به بخش های مختلی از این سیستم برای شما مقالات مختلی را تنظیم و رد سایت قرار دادیم . در مجموعه به این نتیجه رسیدیم که یکی از یبهرتین و در عین حال ارزان ترین وسایلی که می تواند به میزان قابل توجهی امنیت محط ما را بالا برد استفاده از دوربین مدار بسته است. سیستم های امنیتی فوق این روزها در تنوع و مدل های مختلفی در حال عرضه هستند و شما می توانید به میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید از انواعه مختلف آن استفاده نمایید.به طور معمول شاهد هستیم که در اماکن مختلف از دوربین های با سیستم آنالوگ در حال استفاده هستند و مهمترین علت ان هم می توان ارزان تر بودن ان دانست . البته به طبع ان نباید به دنبال کیفیت بالایی از این محصولبات باشیم .برای موارد امنیتی بالا پیشنهاد ما استفاده از دورین های مدار بسته  دیجیتال است . در ادامه مقاله ای برای شما تنظیم کرده ایم که دقیقا می تواند دید مناسبیس به شما در نحوه انتخاب و استفاده از این سیستم داشته ارائه دهد :

 

 

آشنایی با ماشین بینایی و تصویر برداری دیجیتالی

۱-۱كلیات
تكنولوژی ماشین بینایی وتصویر بر داری دیجیتالی شامل فرایند هایی است كه نیازمند بكارگیری علوم مختلف مهندسی نرم افزار كامپیوتر می باشد این فرایند را می

توان به چند دسته اصلی تقسیم نمود :
۱- ایجاد تصویر به شكل دیجیتالی
۲- بكارگیری تكنیكهای كامپیوتری جهت پردازش ویا اصلاح داده های تصویری
۳- بررسی و استفاده از نتایج پردازش شده برای اهدافی چون هدایت ربات یا كنترل نمودن تجهیزات خود كار ، كنترل كیفیت یك فرایند تولیدی ، یا فراهم

آوردن اطلاعات جهت تجزیه و تحلیل آماری در یك سیستم تولیدی كامپیوتری (MAC)
ابتدا می بایست آشنایی كلی ، با هر یك از اجزاء سیستم پیدا كرد و از اثرات هر بخش بر روی بخش دیگر مسطح بود . ماشین بینایی و تصویر بر داری دیجیتالی از موضوعاتی است كه در آینده نزدیك تلاش و تحقیق بسیاری از متخصصان را بخود اختصاص خواهد بود.در طی سه دهه گذشته تكنولوژی بینایی یا كامپیوتری بطور پراكنده در صنایع فضایی نظامی و بطور محدود در صنعت بكار برده شده است . جدید بودن تكنولوژی ، نبودن سیستم مقرون به صرفه در بازار و نبودن متخصصین این رشته باعث شده است تا این تكنولوژی بطور گسترده استفاده نشود .

تا مدتی قبل دوربین مدار بسته و سنسورهای استفاده شده معمولا بصورت سفارشی ومخصوص ساخته می شدند تا بتوانند برا ی منظورخاصی مورد استفاده قرار گیرند همچنین فرایند ساخت مدارهای مجتمع بسیار بزرگ آنقدر پیشرفت نكرده بود تا سنسورهای حالت جامد با رزولوشن بالا ساخته شود .
استفاده از سنسورهای ذكر شده مستلزم این بود كه نرم افزار ویژه ای برای آن تهیه شود و معمولا این نرم افزارها نیز نیاز به كامپیوتر هایی با توان پردازش بالا داشتند. علاوه بر همه این مطالب مهندسین مجبور بودند كه آموزشهای لازم را پس از فراغت از تحصیل فرا گیرند . زیرا درس ماشین بینایی در سطح آموزشهای متداول مهندسی در دانشگاهها وبه شكل كلاسیك ارائه نمی شد .

 

تكنولوژی ماشین بینایی در دهه آینده تاثیر مهمی بر تمامی كارهای صنعتی خواهد گذاشت كه دلیل آن پیشرفتهای تكنولوژی اخیر در زمینه های مرتبط با ماشین بینایی است واین پیشرفتها در حدی است كه استفاده از این تكنولوژی هم اكنون حیاتی می باشد .
اجزاي نوري لنز در دوربین مدار بسته :

جزا نوري لنز تعدادي از اجزا مختلفي هستند كه همگي داخل يك سيلندر قرار گرفته اند و هر كدام وظايف خاصي را در مسير عبور نور انجام مي دهند . اجزا داخلي تصوير را بزرگ و كوچك فوكوس مي كنند و در ضمن هر كجا شعاع نور كج شده باشد تصحيح نوري انجام داده و پراكندگي نور را اصلاح مي كنند . زوم به عقب يا جلو باعث حركت دادن يك قسمت مشخص از لنز مي شود كه با تغيير فاصله كانوني اندازه تصوير و ميدان ديد نيز تغيير مي كند . شعاع نور قبل از رسيدن به دوربين به خاطر عبور از عدسي ها ي مختلف و پراكندگي به طور كامل به دوربين نمي رسد و به همين دليل تا به حال لنزي ساخته نشده است كه ۱۰۰درصد نور را به دوربين برساند . لذا مسايل نور پردازي بسيار مهم مي باشد .

ديافراگم :

براي كنترل مقدار نور عبوري از لنز چندين صفحه فلزي كدر به گونه اي آرايش يافته اند كه به وسيله تغيير حلقه تنظيم ميتواند روزنه مركزي بين خود را بزرگ و كوچك كنند . در كنترل اتوماتيك فرمان باز يا بسته شدن را در يك چشم الكترونيكي صادر ميكند . عملكرد اين قسمت به نحوي است كه در روشني زياد صفحات فلزي درهم فرو رونده و از شدت نور زياد جلوگيري مي كنند وبر عكس در زماني كه نور به حد كافي نباشد بازتر ميشوند تا تصوير مطلوب فراهم شود . اندازه بازشدن ديافراگم مطابق يك سري اعداد كه مقدار نور مجاز را تعيين شود F22 تا F1.4 مشخص ميكند .
سیستم اتصال لنز دوربين :

براي اتصال لنز به دوربين نياز است تا از نگاهدارنده هاي لنز استفاده شود ( LENS MOUNT ) در صورتي كه نگاهدارنده موجود براي يك لنز خاص با ويژگيهاي دوربين همخواني نداشته باشد نميتوان از آن لنز در دوربين مورد نظر استفاده نمود ، ‌انواع مختلفي از اين نگاهدارنده های لنز دوربين وجود دارند كه متعارفترين آنها نوع C ، CS و Bayonet مي باشند . نوع C و CS از نظر نحوه عملكرد و قطر مانند يكديگرهستند و تنها تفاوت آنها فاصله بين سطح خارجي آن و CCD دوربين است كه در نوع C برابر ۱۷٫۵۲۶ ميليمتر و در نوع CS برابر ۱۲٫۵ ميليمتر است . نوع CS نسبت به مدل C ابعاد كوچكتري دارد اما مهمترين مزيت نوع C را ميتوان در اين دانست كه بر روي دوربين هاي نوع CS با نصب يك آداپتور اضافي ميتوانند استفاده شوند .

نوشته شده توسط مهران در ساعت 10:7 | لینک  |  نظر بدهید


این روزها با بالا گرفت آمار جرم و جنایات و کمتر شدن میزان امنیت در میان مردم استفاده از سیستم های امنیتی همچون دوربین مدار بسته نیز رواج بیشتری یافته و حتی شاهد هستیم در مکان هایی معموملی که اصلا انتظار نداریم از سیستمدوربین مدار بسته استفاده شده است. تا چندی پیش تنها توقع داشتیم تا رد بانک ها و مراکزی همچون طلافروشی ها از این دوربین ها بیابیم اما هم به دلیل افزایش جرم و جنایت و هم به دلیل فراوانی قطعات و پیشرفت تکنولوژی این سیستم ها باعث شده تا از استفاده زا آن نیز بالاتنر رود و هر روز متقاضی جدید به جمع استفاده ککندگان این نوع سیستم های بپیوندند.در این مقاله نیز در مورد این سیستم امنیتی برای شما بیشتر گفته ایم و شما را نیز دعوت به ادامه این مقاله خواهیم کرد :
این نوع دوربین مدار بسته را می توان خاص ترین نوع دوربین مدار بسته دانست. که ممکن است در تمامی شرایط محیطی ولی در حالت های خاص استفاده می شود. یکی از ویژگی های مهم این دوربین های مدار بسته توابع پردازش تصویری است که در طراحی آن ها لحاظ شده است. در مکان ها و شرایطی که نیاز به قابلیت های خاص از قبیل BLC , HLC, WDR, ATR , ATW و … می باشد بیشتر سراغ دوربین های صنعتی می رویم. برروی این دوربین ها هنگام خرید نه پایه وجود دارد ، نه لنز و نه کاور ضد آب و تک تک این اقلام باید به طور جدا گانه تهییه شود . در واقع یکی از قابلیت های دوربین همین انعطاف پذیری بالای آن است. برای شرایط نصب خاص می توان پایه های خاص ، برای فواصل بسیار کم یا زیاد می توان از لنز های خاص و یا برای شرایط آب و هوایی خاص کاور های ضد آب و یا کاور های دید در شب و یا کاور های فن دار استفاده می شود. دوربین های صنعتی مانند سایر تجهیزات الکترونیکی صنعتی دیگر می بایست امکان استفاده در شرایط سخت را برای کاربر فراهم سازد. تصویر برداری در شرایط جوی نامساعد از لحاظ دما، رطوبت، گرد و خاک، گازهای قابل انفجار و …. . اگرچه ممکن است در برخی دوربین های صنعتی و در برخی برندها قابلیت های تکنیکال این دوربین ها نیز با دوربین های معمول متفاوت باشد اما این نکته همیشه صادق نیست. عموما دوربین های صنعتی کامپکت نیستند یعنی کاور، لنز و پایه ی آن بسته به محل نصب و کاربری، توسط طراح جداگانه انتخاب می شود و این انعطاف پذیری به واسطه ی مصارف محدود آن نسبت به سایر دوربین های دیگر می باشد اگر چه همین امر قیمت این دوربین ها را بالاتر می برد.

 

 

دوربین های مدار بسته دام
کاربرد اصلی این دوربین ها در محیط های داخلی و اداری می باشد.اکثر این دوربین ها لنز هایی wide با فاصله کانونی کوچک ( ۳٫۶ یا ۴ میلیمتر) دارند و بخوبی می توانند وقتی در گوشه ای از اتاق نصب شوند ، تمام فضای اتاق را تحت پوشش قرار دهند. این دوربین ها بیشتر مواقع بر روی سقف نصب می شوند .

دوربین های مدار بسته بولت
این دسته از دوربین ها ی مدار بسته برای محیط های خارجی طراحی شده اند. قاب ضد آب این دوربین ها را قادر می سازد تا در محیط های بیرونی و با شرایط جوی بد به راحتی کار کنند. همچنین همه ی این دوربین ها قابلیت دید در شب ( بااستفاده از مادون قرمز) دارند و می توانند در شرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویر برداری کنند.

دوربین های مدار بسته اسپید دا
در واقع می توان گفت این دوربین کامل ترین نوع دوربین مدار بسته رنگی که دستگاه کنترلر و کیبورد خاص خود را دارد می باشد، گردان است و لنز زوم دارد، می تواند شدت نور را تنظیم کند. دور و نزدیک شدن تصاویر را در آن می توان کنترل نمود روی سقف نصب می شود و تمامی برنامه ریزی ها و فرامین لازم از طریق کیبورد کوچک و خاص آن قابل اعمال است. هر تصویر را می توان مجموعه ای از نقاط نا پیوسته فرض کرد که در کنار هم قرار می گیرند و مجموعاً یک تصویر را می سازند هر کدام از این نقاط در هر لحظه می توانند خصوصیات متفاوتی داشته باشند. می توان مسیری خاص برای دوربین تعریف کرد و دوربین را برنامه ریزی کرد تا در هر شرایط زمانی مختلف مسیر و یا نقاط خاصی را تصویر برداری کند.[۱۱]

دوربین‌های تحت شبکه
نوشتار اصلی: دوربین تحت شبکه
دوربین های تحت شبکه که معمولاً با عنوان دوربین های IP نیز معرفی می شوند را می توان متشکل از یک دوربین مدار بسته و یک کامپیوتر که با هم ترکیب شده اند توصیف کرد . بخش های اصلی یک دوربین تحت شبکه شامل یک لنز ، یک سنسور تصویر ، یک یا چند پردازشگر و یک حافظه می باشد. از پردازشگرها برای پردازش تصویر ، فشرده سازی (برای ذخیره ی تصاویر) ، آنالیز ویدیویی تصاویر و قابلیت های تحت شبکه استفاده می شود. از حافظه برای ذخیره سازی Firmware دوربین های تحت شبکه و همچنین برای ضبط تصاویر در خود دوربین و بدون نیاز به ابزار دخیره سازی پشتیبان استفاده می شود.[۱۲]

حفاظت، حراست و ایمنی
کنترل، مدیریت و نظارت
آموزش و تحقیقات
کاردبردها[ویرایش]
فرایندهای صنعتی
که در فرایندهای صنعتی را تحت شرایط خطرناک برای انسان امروز هستند، اغلب توسط دوربینهای مدار بسته تحت نظارت دارند استفاده از دوربین‌های گرمانمای اپراتورها اجازه می‌دهد برای اندازه گیری دمای پروسه.

نظارت بر ترافیک
بسیاری از بزرگراه‌ها که ترافیک شبکه‌های گسترده نظارت بر سیستم‌ها، با استفاده از تلویزیون مدار بسته برای تشخیص گرفتگی و تصادفات اطلاع می‌دهد. بسیاری از این دوربین با این حال، از طرف شرکت‌های خصوصی اوست، و انتقال اطلاعات را به راننده جی‌پی‌اس سیستم است.

ایمنی حمل و نقل
سیستم، cctv سیستم دوربین‌های مدار بسته ممکن است که در آن نصب شده که در آن اپراتور ماشین را می‌توان به طور مستقیم مشاهده افرادی که ممکن است با عملیات غیر منتظره ماشین صدمه دیده می‌شود. به عنوان مثال، در قطار مترو، دوربین‌های مدار بسته ممکن است اجازه دهد که پیش از بسته شدن درب‌ها و شروع به حرکت قطار به اپراتور کمک می‌کند ممکن دوربین مدار بسته برای کنترل مکان مثل پارک موزه و دیگر محیط عمومی باشد برای کنترل مردم حفظ امنیت مردم و مکان باشد.

استفاده جنایی
دوربین های مدار بسته همواره دارای محاسن و معایب متعددی می باشد ولی ظاهراً محاسن آن بر معایبش چیرگی دارد زیرا همواره افرادی در جوامع مختلف وجود دارند که می خواهند از خط قرمز ها عبور نمایند بنابراین وجود این ابزار سبب می شود از ترس شناسایی شدن مرتکب خلاف نشوند و یا اگر شدند به راحتی با این ابزار سودمند شناسایی می شوند.

حریم خصوصی
مخالفان دوربین مدار بسته بر عقیده‌اند که حریم خصوصی زیر سوال می‌رود تا ثیر منفی بر آزادی معنوی می‌باشد و ان‌ها هم چنین عقیده دارند. که دور بین مدار بسته جرم جنایت را کاهش نمی‌دهد بعضی منتقدان ان را برادر بزرگ نظارت می‌دانند اشاره به رمان هزار و نهصد و هشتاد و چهار نوشتهٔ جورج اورول دارد.

نوشته شده توسط مهران در ساعت 10:7 | لینک  |  نظر بدهید


دوربین های مدار بسته این روزها حرف اول را درجهت تامین امنیت محیط های مختلف دارند . شاید تا چندین سال قبل هیچگاه فکر نمی کردیم که تا این حد استفاده از این سیستم های مدار بسته رواج یابد . البته ناگزیر به دلیل رواج هر چه بیشتر جرم و جنایت  مجبور به بالابردن امنیت محیط های مختلف شده ایم و یکی از این روش ها طبعا استفاده از سیستمدوربین مدار بسته است. این دوربین ها در مدل ها و امکانات مختلفی ارائه می شوند و بر اساس میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید و همچنین با توجه به نیازها و خواسته هیا شما از یک دوربین می توانید نسبت به انتخاب مدل مناسب خود اقدام نمایید.دوربین مدار بسته در دو مدل کلی انالوگ و دیجیتال رد باراز روجود دارد . مدل های آنالوگ شاید به دلیل ارزان تر بودن بیشتر در حال استفاده هستند اما نمی توان انتظار کیفیت تصویر بالایی از /ان داشت. در این مقاله به معرفی دقیق تر مدل های این دوربین ها می پردازیم با ما همراه باشید :

 

 

امروزه در مراكز صنعتی و اداری جهت نظارت بر محیط فیزیكی و نظارت بركار كاركنان یا كـارگران در جـهت كنترل و مدیـریت بهـتر و كارآمـد‌تر بـه وفـور از سیستمهای تـلویزیونی مـداربسته ( Closed Circuit TV )( cctv ) استفاده می‌شود . این سیستمها به عنوان سیستمهای كنترل تصویری نیز نامیده می‌شوند . گاهی نیز از این سیستمها با مخفف CCVE ( تجهیزات ویدئویی مداربسته ) یاد می‌شود . در محلهایی مانند بانكها ، ادارات ، دانشگاهها ، كارخانجات ، فروشگاههای بزرگ و فروشگاههای فروش اجناس گران قیمت مانند طلافروشیها ، سوپرماركتهای بزرگ و در كنترل ترافیك خیابانها و چهارراه‌ها این سیستمها را میتوان نصب و مورد استفاده قرار داد . استفاده از این سیستمها در منازل مسكونی رواج چندانی نیافته است ولی با پا به عرصه گذاشتن سیستمهای تصویری كه قادرند حركت را در محدوده تشخیص واعلام خطر نمایند یا توسط سنسورهای خاصی تحریك شده و شروع به ضبط فیلم از محل بنمایند انتظار می‌رود كه استفاده از این سیستمها در منازل مسكونی نیز گسترش بیاید. به اینگونه سیستمها هم اكنون اصطلاح دزدگیر تصویری اطلاق می‌شود.اصول كار سیستمهای CCTV به این صورت است كه ابتدا تصاویر توسط دوربینهای مدار بسته دریافت شده و برای نمایش و پخش به مانیتور یا تلویزیون انتقال داده می‌شود .همچنین برای ضبط و یا تغییر نحوه نمایش روی مانیتور و پخش همزمان تصاویر دوربینها روی مانیتور و كنترل از راه دور دوربینها نیز تجهیزات و امكاناتی وجود دارد. چون تصاویر دریافت شده از این سیستمها برای بینندگان محدودی می‌باشد لذا به آنها تلویزیون مدار بسته می‌گویند بر خلاف تلویزیون عمومی (Broadcast TV) كه جهت پخش تصاویر برای عموم می‌باشد. با توجه به تنظیماتی كه روی دوربینها و سایر تجهیزات میتوان انجام داد این سیستمها در شرایط جوی متفاوت و در روز و شب نیز كارآیی خوبی دارند.
برای كنترل ورود و خروج افراد به یك محل و برای كنترل مكانهای وسیع توسط چندین دوربین مدار بسته و نمایش همزمان تصویر آنها و نظارت سمعی و بصری از فواصل بسیار دور از طریق شبكه تلفن بدون نیاز به حضور فیزیكی كنترل كننده در محل و در دستگاههایی كه كنترل بصری آنها توسط انسان مقدور نبوده یا خطر آفرین می‌باشد نیز میتوان از این سیستمها استفاده كرد. لذا استفاده از سیستمهای CCTV روز به روز در حال رشد است و با توجه به تكنولوژی ساخت تجهیزات آن كه مبتنی بر صنعت الكترونیك و كامپیوتر می‌باشد ساخت و تولید تجهیزات این سیستمها دائماً در حال تكامل و پیشرفت است.اکثرا در سیستمهای CCTV تجهیزات زیر مورد استفاده قرار میگیرد :دوربین (camera)
كاور دوربین (camera Housing)
پایه دوربین BASE)یا( Bracket
نمایش دهنده تصویر monitor) یا TV)
انتخاب كننده (switcher)
كواد (Quad)
تركیب كننده (Multiplexer)
ضبط كننده (Recorder)
كنترل كننده (controller)
كارتهای تصویر (capture card)
تقویت كننده رادیویی (Booster)
نظم دهنده ویدیویی (Video Router)


قسمتی از اصطلاحات متداولی كه ممكن است در مورد سیستم های CCTV و در مشخصات ذكر شده برای تجهیزات با آن ها برخورد كنید در زیرتوضیح داده شده است :
A/D:مبدل آنالوگ به دیجیتال یا همان ADC (ANALOG TO DIGITAL CONVERTOR )
ALPHANUMERIC : وسیله قرار دادن نوشته روی تصویر كه در DVR ومولتی پلكسر كار برد دارد BACK – FOCUS : تنظیم مكان لنز در رابطه با سنسور CCD در دوربینB.W(WIDTH (BAND: پهنای باند فركانس كه برای سیگنال ویدئویی معمولی ۵ مگا هرتز است .BETAMAX :فرمت ضبط ویدئویی شركت SONYو رقیب VHSCCD APERTURE : سطحی از CCD كه به نور حساس است.CCIR :انجمن رادیویی بین المللی برای استاندارد تلویزیونی اروپاCDS : ( CORROLATED DOUBLE SAMPLING ) : تكنیكی در ایجاد تركیب رنگ در بعضی از دوربین های CCD
CFA ( COLOR FILTER ARRAY ) : فیلترهای نوری كه در دوربین مدار بسته CCD برای تولید تركیب رنگ سیگنال ویدئویی استفاده می گردد .CIE : انجمن بین المللی نور كه واحد های نوری را تعریف و ارائه می كند .CHROMINANCE : به اطلاعات رنگ سیگنال ویدئویی گفته می شود .CONTRAST: یكی از تنظیمات كیفیت تصویر . اختلاف بین روشن ترین و تاریك ترین نقطه تصویرD/A : مبدل سیگنال دیجیتالی به آنالوگ .DARK CURRENT : نشت سیگنال از CCD در نبود نور كه ایجاد نویز (dark noise) می كند .DMA ( DIGITAL MICRO MIRROR DEVICE ): یك تكنولوژی جدید ساخت سنسور ویدئویی كه از تعداد زیادی آینه مینیاتوری روی چیپ استفاده می شود.DUPLEX:سیستم ارتباطی كه اطلاعات را در دو جهت رفت و برگشت مبادله می كند. در سیستمهای CCTV معمولاً به امكان ضبط و پخش با هم به صورت مولتی پلكس گفته می شود.D.S.P : مدار الكترونیكی پردازنده سیگنال دیجیتالیDV-MINI: یك فرمت ضبط صدا و تصویر جدید كه اكثراً در هندی كم استفاده می شود .D-VHS : استاندارد جدید ارائه شده توسط JVC برای ضبط سیگنال دیجیتالی روی VHSEBU : اتحادیه پخش برنامه های اروپاییEIA : انجمن صنعتی الكترونیكFCC : كمسیون ارتباطات فدرال آمریكاFIELD : تعداد نصف خطوط فریم را گویند در سیستم CCIR/PAL تعداد فیلدها ۵۰ عدد در ثانیه و درسیستم EIA /NTSC تعداد فیلدها ۶۰ عدد در ثانیه است .FRAME STORE : وسیله الكترونیكی شماره گذاری و ذخیره فریم های تصویر .FRAME SWITHER : نام دیگر مولتی پلكسر ساده است .FRAME TRANSFER : یكی از سه اصل یا روش انتقال شارژ از چیپ CCD می باشد دو روش دیگر عبارتند از FRAME-INTERLINE , INTERLINE

نوشته شده توسط مهران در ساعت 10:6 | لینک  |  نظر بدهید


دوربین های مدار بسته همیشه یکی از مهمترین بخش هایی هستند که برای موارد امنیتی و برای بالا بردن  امنیت مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند . در دهه گذشته  تنها برخی از ادارت دولتی مانند بانک ها از این سیستم های حفاظتی استفاده می کردند.ولی امروزبه با پیشرفت فن آوری و تکنولوژی و با افزایش امکانات سخت افزاری از یک طرف و  با بالارفتن میزان جرم و جنایت از طرفی دیگر باعث شده تا حتی در یک سوپر مارکت معمولی هم شاهد این باشیم که از این سیتسم های دوربین مدار بسته در حال استفاده هستند.در یک تقسیم بندی کلی می توان این نوع دوربین ها را در دو دسته انالوگ و دیجیتال تقسیم بندی کرد .معمولا سیستم هایی که اکثرا در همه مکان های می بینیم از سیستم آنالوگ استفاده می کنند و سیستم های دیجیتال به دلیل گران بودن و مقرون به صرفه نبودن تنها در مکان های خاص مورد استفاده قرار می گیرد..

 

در زیر مقاله ای برایش ما در این زمینه /اماده کرده ایم که حتما خواندن آن برای شما علاقه مندان به سیستم های امنیتی خالی از لطف نخواهد بود :

سیستم ای اچ دی نسل جدیدی از سیستم های مدار بسته میباشد

 

با دوربین های ای اچ دی می توان تا 500 متر توسط کابل کواکسیال بدون افت کیفیت تصویر را با کیفیت 720 پی و 960 پی تماشا کرد

این در حالی است که سیستمهای دیجیتال را بیش از 100 متر نمی توان انتقال داد

همچنین هزینه سیستمهای ای اچ دی بسیار پایین تر از سیستمهای دیجیتال یا آی پی است

معمولاً کیفیت تصویر در سیستم ای اچ دی 1 و 1.3 مگاپیکسل میباشد که کیفیت بسیار بالایی میباشد

انتقال تصویر چگونه است

اصولاً انتقال تصویر یعنی دیدن تصویر محلی در مکان دیگر که میتواند جنبه بسیار مثبتی در امنیت محل شما داشته باشد . که این دیدن تصاویر یا انتقال تصویر به طرق مختلف امکان پذیر است از جمله

انتقال تصویر روی شبکه داخلی

انتقال تصویر روی اینترنت

انتقال تصویر روی موبایل

انتقال تصویر روی شبکه داخلی زمانیست که بخواهید تصاویر دوربین ها را روی شبکه داخلی ببینید به عنوان مثال بخواهید تصاویر را در اتاق دیگر یا طبقه دیگر که داخل شبکه میباشد ببینید که در این روش نیازی به اینترنت نیست و باید تصاویر شبکه داخلی شوند

انتقال تصویر روی اینترنت زمانیست که بخواهید تصاویر را روی اینترنت و از مکان دیگری – حتی شهر دیگری – ببینید که در این روش نیاز به اینترنت میباشد و هر چه سرعت اینترنت بالاتر باشد تصاویر ارسال شده پیوسته تر و ری یل تر میباشند به عنوان مثال با سرعت 520 مگا بایتی حدود 10 ثانیه تاخیر وجود دارد

انتقال تصویر روی موبایل زمانیست که بخواهید تصاویر را روی گوشی موبایل ببینید که در این روش نیز نیاز به اینترنت پر سرعت میباشد

انتخاب دوربین مدار بسته مناسب

بطور کلی در هنگام خرید دوربین مدار بسته باید به این نکته توجه داشت که برای محیط داخل بهتر است از دوربین های مدار بستهدام سقفی دید در شباستفاده شود البته اگر محیط داخل دارای سقف بلند باشد مانند کارگاه ها یا سوله ها میتوان از دوربین های مدار بسته بولت دید در شب نیز استفاده کرد بسته به نوع استفاده دوربین مدار بسته انتخاب میشود .برای محیط بیرون باید ازدوربین مدار بسته بولت صنعتی دید در شب استفاده کرد چراکه این گونه دوربین ها دارای بدنه فلزی و ضد آب هستند و مناسب بسته شدن در ارتفاع هستند و همچنین این گونه دوربین ها دارای انواعی هستند که دارای لنز وری فوکال میباشند و میتوانند دید هایی با زاویه های مختلف داشته باشند

 

تفاوت کارت و دستگاه دی وی آر

کارت دی وی آرسخت افزاریست که داخل کیس کامپیوتر مینشیند و هنگامی که دوربین ها به آن متصل میشوند تصاویر را روی هارد کامپیوتر ذخیره میکند و برخی نیز قابلیت هایی از قبیل ذخیره صدا و شبکه شدن با مودم برای انتقال تصویر روی اینترنت را دارند در مقابل دستگاه دی وی آر نیازی به کامپیوتر نداشته و داخل آن هارد نصب شده و اویر دوربین های متصل را روی هارد خود ذخیره میکند و دارای قابلیت ذخیره صدا و انتقال تصاویر رو ی اینترنت و موبایل را داراست . در استفاده از کارت های دی وی آر باید این را گفت که اگر برق قطع و وصل شود کامپیوتر مربوطه دیگر روشن نمیشود و عملاْ دیگر ذخیره تصاویر انجام نمیشود تا زمانیکه یک نفر آنرا روشن کند و عمل ضبط تصاویر را فعال کند ولی در دستگاه دی وی آر اینگونه است که با قطع و وصل برق دستگاه اتوماتیک روشن میشود و به طور خودکار روی ضبط کردن تصاویر میرود و مورد دیگر که باید در اختلاف کارت و دستگاه دی وی آر باید متذکر شد اینست که کارت دی وی آر با ویروسی شدن کامپیوتر مربوطه از کار افتاده و اطلاعات روی هارد آن نیز ممکن است از بین برود ولی در دستگاه دی وی آر این گونه نیست و بری از ویروسی شدن است که متاسفانه برخی از همکاران در هنگام فروش دستگاه دی وی آر یا کارت دی وی آر به اینگونه اختلافات بین این دو اشاره ای نمیکنند

تی وی لاین یعنی چه

در تلویزیون های خانگی خطهای افقی بسیار ریزی وجود دارد که به آنها تی وی لاین گفته میشود و هر چه این خطها بیشتر باشند یعنی تراکم خطها بیشتر باشد کیفیت تصویر بالاتر خواهد رفت این موضوع در دوربین های مدار بسته نیز صادق است به این ترتیب که هر چه تی وی لاین دوربینی بالاتر باشد ازکیفیت تصویر بالاتری برخوردار است و از نظر قیمت گرانتر است و فرقی نمیکند دوربین مدار بسته دام سقفی دید در شب باشد یا بولت صنعتی دید در شب هرکدام دارای تی وی لاین بالاتری باشند کیفیت بالاتری دارند

تفاوت دوربین های آنالوگ و دیجیتال

قبل از خرید دوربین های مدار بسته بایستی به این نکته توجه کنید که چه نوع دوربینی را میخواهید خرید کنید . دوربین های مدار بسته آنالوگ دارای رزولیشن یا تی وی لاین پایین تری نسبت به دوربین های مدار بسته دیجیتال هستند البته از نظر سقف رزولیشن . چرا که در دوربین های دیجیتال رزولیشن پایین هم میبینیم همانند وب کم های خانگی .دوربین مدار بسته آنالوگ برای شبکه شدن در اینترنت باید به یک دستگاه دی وی آری متصل شوند و از طریق آن دستگاه روی اینترنت قرار گیرند اما دوربین های مدار بسته دیجیتال خودشان دارای پورت شبکه هستند و مستقیم میتوانند روی اینترنت قرار گیرند . البته قیمت دوربین های مدار بسته آنالوگ بطور کلی از دوربین های مدار بسته دیجیتال پایین تر است . دوربین های مدار بسته دیجیتال نام های دیگری از جمله دوربین های مدار بسته آی پی یا دوربین های مدار بسته تحت شبکه نیز دارند

نوشته شده توسط مهران در ساعت 10:6 | لینک  |  نظر بدهید


دوربین مدار بسته این روزها تبدیل به یک نیاز ضروری برای بسیاری از اماکن خصوصی و دولتی شده است. شاید تا چند سال پیش عادت داشتیم که فقط سیستم های دور بین مدار بسته را رد بانک ها مشاهده نماییم .اما این روزها شاهد هستیم با توجه به افزایش جرم و جنایات و سرقت برای بالا بردن ضریب امنیتی محیطز های عمومی و خصوصی از از این سیتسم ها استفاده می شود.به طور معمو سیستم های مدار بسته در دو مدل آنالوگ و دیجیتال ارائه می شوند که در ایران تا به امروز رسم بوده از سیستم های آنالوگ استفاده شود. شاید ارزان تر بودن لوازم ان و نصب آسان و سریع و همچنین عیب یابی راحت دستگاه از مهمترین علت هایی است که ترجیح دادهداند هنوز از این سیتسم استفاده شود.

 

اما اگر از دوربین مدار بسته خود توقع کیفیت بالایی دارید باید بی شک به دنبال سیستم های دیجیتال باشید.البته این سیستم ها تجهزات به مراتب گران تر و پیچیده تری هم دارند و شاید برای همه مقورن به صرفه نباشد که بخواهند از این سیستم ها استفاده نمایند.در این بخش مقاله ای را /ااده کرده ایم که در مورد اهمیت و نحوه استقاده از سیستم های مدار بسته بیشتر برایتان توضیح داده و امدورایم از خواند ان لذت ببرید:
کاربردهای دوربین مداربسته
کاربرد اصلی و عمده دوربین های مداربسته در سیستم های حفاظتی است اما کاربرد های آن به سیستم های حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر میرود کاربردهایی از قبیل کاربردهای پلیسی ، نظامی، فضایی ،صنعتی ، کنترل ترافیک ، ارتباطات ویدیویی، و تصویر برداری نامحسوس.

 

– جلوگیری از ارتکاب جرایم:
کاربرد دوربین های مداربسته در جلوگیری از ارتکاب جرایم بسیار وسیع است. از جلوگیری از جرایم رانندگی تا جرایم جنایی. استفاده نامحسوس از دوربین های مخفی نیز بسیار رواج یافته است. بطور مثال می توان به دوربین های دستگاه های خود پرداز اشاره کرد که برای شناسایی جرایمی چون وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری کاربرد دارد.

آخرین تحقیقات آماری از شهر های بزرگ آمریکا و انگلستان نشان می دهد بعد از نصب دوربین های مداربسته در پارکینگ ها ۵۱ درصد از تعداد جرایم کاسته شده است. در فرودگاه ها میزان کاهش جرایم ۲۳% و در سایر مراکز عمومی روی هم رفته این مقدار ۷% بوده است.

-کاربرد صنعتی:
در کارخانجات صنعتی نیز از دوربین مدار بسته در محل ها یا مراحلی از کار که حضور فیزیکی انسان خطرناک،دشوار یا حتی غیر ممکن است نیز بهره گرفته می شود. در کارخانجاتی مثل کارخانجات شیمیایی یا نیروگاه های هسته ای.در مراکز صنعتی استفاده از دوربین های اسکن خط تولید و دوربین های حرارتی رواج زیادی دارد.

-کنترل ترافیک:
امروزه در اکثر کشورهای جهان از دوربین های مداربسته برای کنترل ترافیک وسایل نقلیه در سطح گسترده ای استفاده می شود. از جمله کنترل میزان ترافیک در خیابان ها و ارسال اطلاعات توسط GPS به رانندگانی که قصد عبور از مسیر آن خیابان ها را دارند.تحت نظارت قراردادن تصادفات و شناسایی جرایم رانندگی حداقل کاربرد های دوربین مداربسته در کنترل وسایل نقلیه هستند. شناسایی اتوماتیک پلاک خودروها از جمله آخرین دستاورد های دوربین های مداربسته در این بخش می باشند.

-امنیت نقل و انتقالات:
در نقل و انتقلات عمومی از دوربین مدار بسته برای جلوگیری از حوادثی که ممکن است در اثر خارج از دید بودن محل صورت بگیرد استفاده می شود. بطور مثال در متروها از دوربین مداربسته برای کنترل درهای ورود و خروج مسافران به منظور اطمینان از اینکه مسافر از در عبور کرده است و یا موارد مشابه آن در اتوبوس ها و قطارهای شهری.

انواع دوربین مداربسته
از نظر نوع سیگنال:
-دوربین های آنالوگ
-دوربین های Ip (آی پی تحت شبکه)
-دوربین های دو منظوره

از نظر شکل ظاهری و کاربرد متناظر:
-دوربین های دام DOME
-دوربین های صنعتی
-دوربین های مینیاتوری
-دوربین های مادون قرمز IR
-دوربین های اسپید دام (دوربین های چرخشی PTZ)

از نظر قاب و پوشش:
-دوربین های ضد آب قاب بزرگ (پمپ بنزینی)
-دوربین های مخفی
-دوربین های قاب فانتزی

دوربین های آنالوگ

 

این دوربین مدار بسته نسل ابتدایی دوربین های مداربسته می باشند که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می کنند.صدا و تصویر این دوربین ها هر یک توسط کابل دورشته ای جداگانه منتقل می شوند که یک رشته از سیم ها نقش جلوگیری از نویز بر سیم اصلی را ایفا می کند. کابل متداول برای تصویر این دوربین ها کابل کواکسیال RG59 است گرچه ارتباط تصویر این دوربین ها با کابل های مختلف بر حسب نیاز امکان پذیر است.
کیفیت این دوربین ها همانگونه که از نامشان پیداست تابعی از امواج آنالوگ است. امواج آنالوگ همواره در معرض نویز قرار دارد. نویز های مختلف الکترومغناتیسی و نویز های ناشی از نوسانات برق همواره یکی از تهدیدات جدی بر کیفیت دوربین های مداربسته آنالوگ می باشند. به همین دلیل استفاده از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر در این نوع دوربین ها تاثیر بسزایی دارد.

زمانی که نیاز به ارسال تصاویر و صدا بصورت بی سیم باشد این دوربین ها ضعف بزرگی از خود نشان میدهند. اگر قرار باشد تصاویر به همان صورت آنالوگ انتقال یابند باید از محدوده فرکانس امواج آنالوگ استفاده شود و این مسئله کیفیت تصویر را بیش از پیش تحت تاثیر امواج نویز و تداخلی قرار می دهد. ضمن اینکه امکان رصد کردن تصاویر در محدوده برای هر کس دیگر بسادگی فراهم می شود. بنابراین هیچوقت نمی تواند راه امن و مطمئن برای ارسال تصاویر آنالوگ باشد.

برای ضبط تصاویر آنالوگ نیز چاره ای از روی آوردن به سیستم دیجیتال نیست. بنابراین در نهایت باید تصاویر آنالوگ به دیجیتال تبدیل شوند. بدین منظور از دستگاه ‘ضبط تصاویر دیجیتال’ DVR استفاده می شود. دی وی آر ها دستگاه های مختص ضبط و کنترل تصاویر دوربین های آنالوگ هستند. این دستگاه امکان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را نیز فراهم می کند.

به دلیل قیمت پایین تر دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال این دوربین ها به عنوان دوربین های مداربسته رایج در بازار ایران شناخته می شوند. گرچه اخیرا بازار به سمت دیجیتال شدن پیش می رود و بسیاری از سازمان ها به سوی دوربین های IP متمایل شده اند اما هنوز سرعت جایگزینی این نسل قبلی دوربین ها با نسل جدید دوربین های دیجیتال کند است.

مزایای دوربین های آنالوگ:
-قیمت پایین
-تنوع گسترده در بازار ایران
-سادگی نصب نسبت به دوربین های دیجیتال

معایب دوربین های آنالوگ:
-کیفیت آنالوگ : کیفیت پایین تر نسبت به دیجیتال
-امکان نویز پذیری: به دلیل استفاده از سیستم آنالوگ
-هزینه بالای سیم کشی
-ارتباط بیسیم با کیفیت پایین و نا امن

همانگونه که اشاره گردید هنوز دوربین های آنالوگ در بازار ایران به عنوان دوربین های مداربسته متداول بکار می روند. شاید بتوان یکی از دلایل عمده آن را عدم نیاز به دانش شبکه ای دانست. بسیاری از شرکت ها کارمندان خود را تنها به منظور راه اندازی و نصب دوربین های آنالوگ آموزش می دهند و از آموزش های نسبتا پیچیده شبکه ای در مورد دوربین های دیجیتال صرف نظر می کنند. لذا همچنان تقاضای دوربین های آنالوگ در بازار ایران بسیار بالاتر از دوربین های IP و تحت شبکه است.

همین امر واردکنندگان دوربین های مداربسته را نیز به واردات بیشتر دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال سوق می دهد. در هر حال یکی از مزایای اصلی دوربین های آنالوگ قیمت پایین تر آنهاست. گرچه همین قیمت پایین در پروژه های بزرگ در بالابودن هزینه های سیم کشی گم می شود. توجه به این اصل که هر دوربین با یک سیم جداگانه به دستگاه کنترل کننده وصل می شود و این خود با افزایش تعداد دوربین ها و مسافت بالای بین دوربین ها هزینه هنگفتی را سبب می شود.

دوربین مدار بسته آی پی تحت شبکه
دوربین های IP نسل جدید دوربین های مداربسته هستند. امروزه بازارهای جهانی تمایل زیادی به دوربین های دیجیتال نشان داده است. این دوربین ها همانگونه که از نامشان پیداست از امواج کاملا دیجیتال برای تحلیل و ارسال داده های تصویر و صدا استفاده می کنند. یعنی برخلاف دوربین های آنالوگ، این دوربین ها از همان ابتدای دریافت تصاویر امواج را دیجیتال می کنند. ضمن بکارگیری از امواج دیجیتال ، آنها تحت بستر شبکه کنترل و مرتبط می شوند. هر دوربین همانند یک وسیله در شبکه عمل می کند و به وسیله شناسه شبکه IP و در قالب الگوها و قوانین شبکه به مرکز کنترل متصل می گردد.

نوشته شده توسط مهران در ساعت 10:5 | لینک  |  نظر بدهید


این روزها هر جا سخن از امنیت می شود حتما بخشی هم راجع به دوربین مدار بسته ونیاز ان برای محیط های مختلف نیز خواهد شد. دوربین هایی که فقط تصاویر را برای تعداد محدودی از افراد ارسال می کنند و از این رو به انها وازه مدار بسته اطلاق می شود.این دوربین های در کیفیت ها و اندازه های مختلفی در حال ارائه هستند . معمولا اکثر محصولات استفاده شده در ایران از دوربین های سیاه و سفید که به صورت /انالوگ هستند مارگزاری شده و کمتر می توان دوربین هایی که به صورت دیجیتال و رنگی هستند را یافت. یکی از مهمترین دلایل ان شاید پیچیدگی کار در هنگام نصب مدل های رنگی و دیجیتال است.البته ارزان بودن مدل های سیاه و سفید نیز از مهمترین دلایلی است که باعث شده تا استفاده از دوربین مدار بسته سیاه و سفید بیشتر از دیگر مدل ها باشد.در زطیر مقاله ای را اماده کرده ایم که درباره این محصولات اطلاعات کامل تری را در اختیار شما عزیزان می گذارد.:

 

 

کیفیت سیستمهایCCTVهنوز همبرایبسیاری از قسمت هایدوربین هایآنالوگ، دوربین مدار بسته IPکه برایکسانیکهنیاز بهتصاویربا کیفیت بهتریایک سیستممبتنیبرشبکه دارند، استفادهمیشود.با همهتبلیغاتتهاجمی انجام شده، امروزه ما هنوز “وضوح بالا” را نیز در بین دوربین هایآنالوگ می بینیم و نبایدفراموش کنیم کهاین دوربینهنوزارسال ویدئو را ازطریقیک کابلهم محوربهDVRبااستفادهازیک حاملتعریف شده به عنوانNTSC، و یا ۵۲۵/۶۰ انجام می دهد. NTSC تنها دارای۴۸۶خطافقیدرمنطقهفعال آن می باشد، یک سیگنال ویدیوییNTSC، نیزشاملخطوطاضافیسنکرونعمودی می باشد که در واقع فقطپرکننده زمانی هستند که سبب می شود تفنگ الکترونی درتلویزیونCRT زمانی، خود را دربالای صفحه نمایش انباشته کند. ۳۹ خطسنکرونعمودیو در نتیجه ،در مجموع۵۲۵ خط(۴۸۶+۳۹)وجوددارد. بنابراین اگر یک دوربین بتواند ۱۰۰۰خط رزولوشن تولید کند و با یک کابل و یا یک کابل جفتی پیچ خورده بااستفادهازیک سیگنالآنالوگمعمولی،متصل به یکضبط کننده باشد ، رزولوشن خروجی ۵۲۵ است. به منظور تفکیک این رزولوشن، تلاش های بسیاریانجام شده است که موفق ترینآنها تا به امروزاستفادهاز دوربین هایIP می باشد. دوربین های IPاز آنجاییکه بسته های داده ای TCP/IP را به جای ویدئو ارسال می کند، دارای حد نظری اندکی در رزولوشن می باشند. مشکل اینجا است کهبا توجه به گفته های فروشندگان مورد مصاحبه ، کمتر از ده درصدازتکنسین ها میتواندیک سیستممبتنی برIP رانصب کنند و در اغلب موارد، نیاز است که کابل جدیدی نصب شود. همچنین باید اضافه کرد کهتا همین اواخر، فقط تعداد کمی از دوربین هایIPو محصولاتNVR قابل استفاده به جای یکدیگر بوده اند. بنابراین اگر به دقت به ویدیونگاه کنید،پخش کیفیت۷۲۰p و i 1080 می باشد. آنها چگونه این کار را انجام می دهند ؟ در اغلب موارد، سیگنالدر حال انتقالبااستفادهازHDSDI می باشد. رابط سریال کیفیت بالایدیجیتال. HDSDIسبب می شود که رسانه ها بااستفادهازیککابل هم محور قادر بهارسالسیگنال کیفیت بالادر زمان آنی شود. این یک روشثابتانتقال می باشد اما همواره دارای هزینه هایسنگین برای بازار دوربین مدار بستهاست.

امروزه

SG دیجیتال ودیگر شرکت ها بهتازگیدوربینHDواقعی را با استفاده ازدوربین مدار بستهHDSDI با فرمتهایسیگنالی عزصه کرده اند که قیمت آنها تنهاکمی بالاتراز دوربین هایمعمولی و DVR می باشد. این سیستم ها به نصابی که با سیستم آنالوگ آشنا است اجازه می دهد که روال کاری مشابهی را در پیش گیرد با این تفاوت که هم اکنون تصویر ویدئو به جایNTSC دارای کیفیت بالا (HD) واقعی است. بنابراین اگر فرایند نصبتغییر نکند؛ هزینه تولید شده شبیهبه آنالوگ می باشد و کیفیت تصویر چندین برابر D1، و قیمت هارد درایودیگر جای نگرانی ندارد و ظرفیت ها بسیار زیاد می باشند.

چرا هنوز از آنالوگ استفاده می شود؟

کابل کشی به دوربین های HD—-هیچ کابلی دیگر وجود ندارد.

با معرفیدوربین هایHDCCTV،مقاومتزیادیدر حیطه کابل کشی به وجود آمده است. به عنوانکارشناس برجستهکشور درتاسیساتHD، در اینجا به برخیازواقعیتها اشاره می شود:

۱- دوربین های مدار بسته HDمیتوانند تا ۳۰۰فوت از کابل معتبر RG-59 CCTV استفاده کنند. این بدین معنی است که جایگزینیمستقیمادوربینوDVRتا ۳۰۰فوتمشکلی ندارد. در حالحاضر، با در نظر گرفتن کلیه وسایل برقی با کابل زیر ۳۰۰فوت، بررسی های مانشان می دهد که در واقعاکثریت آنها مواردی هستند که در حال جایگزین شدن هستند.

۲- تا کنونچندنصاب با جایگزین کردن سیستمدوربین، کابل موجود را بلااستفاده در مکان رها کرده اند ؟ بسیار به ندرت. حتی در زنجیره هایخرده فروشیملی، هر بار که ساختار عوض کردنویامقاوم سازیوجوددارد، کل فروشگاه سیم کشی مجدد می شود.

۳- هزینه کابل شما در حال حاضرنیمی ازآنچه که بوده می باشد. در زمان های گذشته، ما برای “انتهای بالا” کاربردی کابل، مبادرت به کشیدن RG6می کردیم. با افزایش قیمتمسدرچند سال پیش،RG6 هم اکنون در حدود نیمی از هزینه هایسنتیمس ۹۵ درصد RG59 می باشد. دوربینهای مدار بسته HD، بیشازRG6 بهظرفیتکامل خودمیرسند و فواصل بیش از۸۰۰فوت را سبب می شوند.

۴- اگر قرار باشد به هر دلیل سیم کشی مجدد کنید. چنانچه مشتریتان را متقاعد کنید که برای کیفیت بهتر یک دوربین هایIP تهیه کند، حدس بزنید چه اتفاقی می افتد ؟ با این کار شما، اقدام به کابل کشی کلی CAT6 می کنید. چرا از RG6 استفاده نکنید که عملکرد سیستمی بسیار بالاترازIP داشته باشد ؟ به هر حال، محدودیتفاصلهبرایدوربینهایIPدرCAT6 چقدر است ؟ ۳۰۰ فوت ! ما دارای تقویت کننده ها، انشعابات ، پردازنده های چهارگانه، DVR، فرستنده هایفیبر، مبدل هایIPو هر چیز دیگری که یک سیستممیتواند برای ارائه پخشویدیویی با کیفیت بالا به مشتریانخود عرضه کند.

درباره سیستم های امنیتیدوربینHDSDI- چکیده

 

تا سالهای اخیر، انتخاب سیستم های دوربینی مدار بسته نسبتا سادهبود. بودجهکم دوربین مدار بسته های مدار بستهآنالوگDVRدرمقابلبودجه بالاتردوربین های HD IP CCTV. همچنین، مشخص کردن مزیتهایاصلی وعملی آنها نیز نسبتا ساده بود.

دوربین مدار بسته آنالوگ >بهره گیری از کابل کشیکواکسیال>ظبط شده بر روی حافظه های DVR>(ضبط کننده ویدئویی دیجیتال>محدودیت حداکثر وضوح تصویربه۴CIF( شبیه بهDVD).
HD IP CCTV>بهره گیری از زیرساخت های شبکه ایاستانداردوکابل کشی CAT V>جریان بهNVRsIP>توانا ساختن یک تصویر مگاپیکسلی.
با معرفیفناوریCCTVHDSDIبه بازارهای انگلستان، مرزهای روشن تمایز تصویری تا حدودیمبهم شده است.قبل ازاینکهما بهعمقفنیکاوش کنیم، اجازه دهید ساختار های پایهبافنآوریهایجایگزینیبالا را مشخص سازیم:

HD SDI CCTV>بهره گیری از کابل کشیکواکسیال>ظبط به صورت HD SDI DVR>توانایی خروجی FULLHDو فراتر از آن.
مقایسه هزینهنصب و راه اندازی HD SDI

به طور معمول و به طور کلینقل های اساسی براینصبوراهاندازیسیستم هایآنالوگ این است که بایدمقرون به صرفه ترین مورد باشد >که HD SDI را به دنبال دارد و در نتیجه به > دوربین های مدار بسته HD IP ختم می شود. به نظر نویسنده،دوربین مدار بستهIPبهترین گزینهROIبرای بسیاری ازبرنامههایکاربردیمی باشد مگراینکه پروژه ارتقاء یافته از یک سیستم آنالوگ باشد که سبب می شود ساختارکابل کشیکواکسیال باشد و مکان دوربینزیاد تغییر نکند.

پیگیری مشتری و یا صنعت خود سرویس ؟

به طور طبیعی، توسعه تعمییر محصول ، بر اساس خواسته های بازارموجوداست.برای درک بهتز از موفقیت کنونی HD SDI، ضروری است که این سئوال پرسیده شود: “تقاضایایجادفرصت های بازار از طرف کی و چرا انجام می گیرد” آیا آنهاعمدتا مشتری های بی اطلاع از CCTV می باشند ؟ و یا شرکتهای یکپارچه CCTV می باشند ؟ بطور طبیعی، آنها ايجاد کننده ائتلاف يا انضمامی هستند که مشتریان راتوصیه می کنندودارایدرجه بالایی ازنفوذدرانتخابراه حل می باشند.

وضعیت صنعت، واقعا یک مهاجرت طویل سر رسیده از آنالوگ منسوخ شده به دوربین مدار بسته با کیفیت بسیار بالا می باشد که توسط نیروی یکپارچه به تعویق افتاده است. اکثریت شرکت های امنیتیعمومیبرای یکپارچه سازید دوربین مدار بسته،تنهایکی ازبی شمار خدمات ارائه شده می باشد که دارای هیچ منابع ویاانگیزهکاملی برای شروعمجدد همه این موارد ندارد بلکه مهندسین خود را برای IP CCTV آموزش می دهد که اساسا متفاوت است، ودرواقعبه بخشIT منجر می شود. این است که تقریبا ” ترس از ناشناخته ها وتردیدبه پیشرفت درزمینه های جدید” سبب پتانسیل شدن بازار می شود. این امر بیشتربوسیله شعار هایتبلیغاتی کلی مشهود است، مانند: “ازکابل کواکسیال استفاده کنید” – “از قطعاتی استفاده کنید که آنها را می شناسید” و غیره . که به وضوح یکپارچگی صنعت را هدف قرار داده اند و نه هدف کاربر.

قطعا چیزخوبی است کهHDSDICCTVبا ارائه راه حلی، درحالحاضر از سیستم HD پشتیبانی می کند اما چیزی که مهم است این امر می باشد که فایده این کار برای مشتری چی است ؟ به طور خلاصه -هیچ چیز!

توصیه مابه مشتری؟ به طور کلی ما فقطHDSDIبرای سیستم هایکوچکمجهز تا چهاردوربینویابرای پروژه هایی کهساختارکابل کشیکواکسیالی ارائه می دهند توصیه می کنیم. دوربین های مدار بسته IP حالتی از هنر در تمام سطوح فن آوری می باشد وبسیاریاز مزایای این وسیله بهخریدار بر می گردد و نه به نصاب. یک راه مطمئنبرایبه دست آوردن این وسیله، درخواست از شرکت هایی کهدارایسابقهخوب در نصب و راه اندازی دوربین مدار بستهIP می باشند، است. این امر شما را تنها به خرید HD SDI منجر نمی کند بلکه شما را از خدمات پس فروش آن نیز مطمئن می کند.

چندین سئوال جالب در حیطه( HD SDI (HD CCTV) برای مسئولان امنیتی و مشتریان بالقوه در زیر آمده است:

چرا استفاده از کابل های کواکسیال برای خریدار یک مزیت محسوب می شود ؟
چرا باید مبادرت به نصب کابلی (کواکس) کنیم که می تواندتنها یکسیگنالدوربینی را حمل کند ؟! در صورتی که می توان از همان کابل موجود قدیمی که دارای هزینه کمتری می باشد استفاده کرد.
مزیت بزرگارسال تصویر ۳ مگاپیکسلیویدئو با یککابل کواکس غیر فشرده چیست ؟ مسلما بیشتری متخصصینITتایید می کنند کهفشرده سازیو ذخیره سازی دادهها در ارتباطات منجر به یک پیشرفت غیرمنتظره می شود و این قطعا یک ضرر نیست.
یک دوربین HD SDI را چی می توانیم نامگذاری کنیم اگر که تولید کنندگان یک حالت فشرده سازی اطلاعات را به آن اضافه کنند و به سادگی محور پیچیده کواکس را یا بک پورت شبکهاستاندارد جایگزین کنیم؟حدس مادوربین مگاپیکسلIP خواهد بود.
آیا جواب گویی به تمامی سئوالات بالا ما را به این نتیجه می رسانند که همگی آنها از مزایای فروشنده است ؟ و سبب می شود که او ازکابلهای کواکسیالبهجاییک شبکهپیچیده استفاده کند؟ در اینصورت HD SDIبخ خوبی کار می کند و هیچچیزاشتباهی در آن وجود ندارد ! این نیازهای تولیدکننده، توزیع کننده، و مشتری را برآورده می سازد.ما فقط به این موضوع فکرمیکردیم که مشتریحق داردقبل ازیک انتخاب، اطلاعات خود را کامل کند.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مهر 1394 | نظرات ()